Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

au.\*:("GREGOIRE, Jacques")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 58

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Les métamorphoses des échelles de WechslerGREGOIRE, Jacques.Questions d'orientation. 2005, Num 4, pp 53-59, issn 1250-0275, 7 p.Article

Les enfants à haut potentielGREGOIRE, Jacques.Enfance. 2010, Num 1, issn 0013-7545, 126 p.Serial Issue

Factor structure of the French version of the Wechsler adult intelligence scale-IIIGREGOIRE, Jacques.Educational and psychological measurement. 2004, Vol 64, Num 3, pp 463-474, issn 0013-1644, 12 p.Article

Research in Europe on quality of life assessment = Recherches européennes sur l'évaluation de la qualité de vieGREGOIRE, Jacques.European review of applied psychology. 1995, Vol 45, Num 4, issn 1162-9088, 60 p.Serial Issue

POUR LA PRATIQUE DE L'EXAMEN PSYCHOLOGIQUE ET L'UTILISATION DES MESURES EN PSYCHOLOGIE DE L'ENFANTGREGOIRE, Jacques.ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant. 2011, Num 111, issn 0999-792X, 9-16 [7 p.]Article

Comparison of three short forms of the Wechsler Intelligence scale for children: Third edition (WISC-III)GREGOIRE, Jacques.European review of applied psychology. 2000, Vol 50, Num 4, pp 437-441, issn 1162-9088Article

Comprendre et diagnostiquer les troubles d'apprentissage : Apprentissage, activité, développement = Understanding and diagnosing learning disabilitiesGREGOIRE, Jacques.Pratiques psychologiques (Le Bouscat). 2003, Num 1, pp 65-75, issn 1269-1763, 11 p.Article

L'évaluation psychologiqueGREGOIRE, Jacques.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, issn 0033-2984, 87 p.Serial Issue

Analysis of the WAIS-III index score scatter using the significant deviation from the mean of the four Index scoresGREGOIRE, Jacques.Archives of clinical neuropsychology. 2005, Vol 20, Num 4, pp 531-538, issn 0887-6177, 8 p.Article

Assessment of Reading and Mathematical Difficulties = L'évaluation des troubles de la lecture et du calculGREGOIRE, Jacques.European review of applied psychology. 1999, Vol 49, Num 4, issn 1162-9088, 67 p.Serial Issue

L'intelligence émotionnelle ― trait chez les adolescents à haut potentiel: spécificités et liens avec la réussite scolaire et les compétences sociales = Trait emotional intelligence in adolescents with high potential: specificities and links with academic achievement and social competencesBRASSEUR, Sophie; GREGOIRE, Jacques.Enfance. 2010, Num 1, pp 59-76, issn 0013-7545, 18 p.Article

Haut potentiel, créativité et personnalité = High potential, creativity and personalityGREGOIRE, Jacques; VLIEGHE, Marie; LEBRUN, Elise et al.Enfance. 2010, Num 1, pp 85-98, issn 0013-7545, 14 p.Article

Récents développements dans l'évaluation interculturelle = Latest developments in cross-cultural assessmentVAN DE VIJVER, Fons J. R; GREGOIRE, Jacques.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 251-257, issn 0033-2984Article

Stressful academic situations: study on appraisal variables in adolescenceGOVAERTS, Sophie; GREGOIRE, Jacques.European review of applied psychology. 2004, Vol 54, Num 4, pp 261-271, issn 1162-9088, 11 p.Article

Validité interculturelle du modèle de personnalité en cinq facteurs = Cross-cultural validity of the Five Factors personality modelROLLAND, Jean Pierre.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 231-249, issn 0033-2984Article

Evaluer les troubles de la lecture : les nouveaux modèles théoriques et leurs implications diagnostiques = Reading disabilityGREGOIRE, Jacques; PIERART, Bernadette.1994, 273 p., isbn 2-8041-1916-5Book

Troubles d'apprentissage le calvaire scolaireGREGOIRE, Jacques.Les Grands dossiers des sciences humaines. 2010, Num 20, pp 52-53, issn 1777-375X, 2 p.Article

L'évaluation des intérêts professionnels = The assessment of vocational interestsHUTEAU, Michel.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 259-266, issn 0033-2984Article

Tendances actuelles dans le domaine de l'évaluation de l'intelligence = Current trends in intelligence assessmentKAUFMAN, Alan S.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 271-280, issn 0033-2984Article

L'impact des pratiques scolaires d'évaluation sur les motivations et le concept de soi des élèves = The effects of teacher's evaluation practices on students' motivational orientations and self-conceptGALAND, Benoit; GREGOIRE, Jacques.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2000, Vol 29, Num 3, pp 431-452, issn 0249-6739Article

Que fait-on de l'intelligence autistique ? = How do we take account of autistic intelligence?MOTTRON, Laurent.Enfance. 2010, Num 1, pp 45-57, issn 0013-7545, 13 p.Article

Nouveaux développements dans le domaine du testing informatisé = Latest developments in computerized assessmentMEIJER, Rob R.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 221-230, issn 0033-2984Article

La psychométrie est-elle compatible avec l'éthique ? = Is a psychometric approach compatible with an ethical approach ?GREGOIRE, Jacques.Rééducation orthophonique. 2011, Vol 49, Num 247, pp 33-43, issn 0034-222X, 11 p.Article

L'évaluation des compétences dans le monde du travail = Competency assessment in workLEVY-LEBOYER, Claude.Psychologie française. 2001, Vol 46, Num 3, pp 267-270, issn 0033-2984Article

Quality of life assessment in adult asthma : needs, methods and applicationsHYLAND, M. E.European review of applied psychology. 1995, Vol 45, Num 4, pp 297-301, issn 1162-9088Article

  • Page / 3